Vigtig information
Det er vigtigt, at du medbringer dit gule sundhedskort ved alle besøg/henvendelser i Lægeklinikken, da vi skal dokumentere overfor Regionen, at du som patient har været i klinikken.
Er dit sundhedskort blevet væk, bedes du bestille et nyt.
Du kan også bruge app Sundhedskortet i vores scanner.
Du skal altid medbringe sundhedskort hvis du som tredje person (pårørende eller fra kommunal eller privat hjemmepleje) afleverer en urinprøve hos os. Kortet scannes ind, og prøven afleveres i følge aftale.
Du skal scanne ind ved alle kontakter i klinikken.
Nyheder
Ydelsesbeskeder i Min Læge
De første ydelsesbeskeder vil efter planen finde vej til patienter i Min Læge-appen i juni 2024.
Har du spørgsmål til dette, læs mere her.
Vi forsøger at se alle så hurtigst muligt. For at undgå lange ventetider er det muligt at booke dels hjemmefra (online tider) gennem selvbetjening eller app Min Læge, eller dels ved telefonisk henvendelse.
Vi fraråder forsøg til tidsbestilling ved mail til lægerne. Der kan bookes hele 2 uger ud i fremtiden. Vi tipser om brug af video konsultationer, som i mange tilfælde fungerer godt både med sygeplejersker og læger.
Du kan også booke fremmøde i forskellige kategorier – det er vigtigt, at du vælger den rigtige kategori ved booking og kort beskriver årsag ved en almindelig konsultation. Der er normalt afsat hele 15 minutter pr. aftale inkl. tid til journaldokumentation.
Du kan hjælpe os ved at aflyse tider, du ikke skal bruge, og prioritere at få en tid hos den læge, der kender dig bedst. Aflysning kan evt. ske på SMS.
Mange tak for forståelsen.
Ny patient
Alt den information du har brug for, som ny patient ved Lægeklinikken i Odder
Som ny patient er det vigtigt, at vi får din e-mailadresse og mobilnummer første gang, du besøger os.
Du skal efter flytning oprettes elektronisk i vores system – det kan du gøre her under ”Opret bruger”
Du bedes også kontakte din tidligere læge for at få din journal overført til os, da dette ikke altid foregår automatisk. Vi vil gerne have, at alle personer (inkl. børn), der er tilknyttet lægeklinikken, er oprettet med egen mail og eget telefonnummer om muligt, også selv om man er i samme familie. Dette for at sikre, at beskeder kommer i den rigtige persons journal (I kan godt have samme mail og telefonnummer tilknyttet alle, samt have samme password, når I logger ind). Information til tidligere læge: Lægeklinikken i Odder, ydernummer 067946.
Får jeg nyt sundhedskort?
Du får automatisk tilsendt et nyt sundhedskort som ny patient.
Er der telefontid?
Der er dagligt telefontid fra kl. 8.00 til kl. 12.00. I telefontiden kan du dels træffe sekretærer, sygeplejersker, uddannnelseslæger og speciallæger.
Hvis der er tale om en problemstilling, som kræver at lægen involveres, vil man altid kunne få fat i en læge, og ved behov få lægen til at ringe tilbage til dig, eller oprette et video link.
Der vil stadig være mulighed for at komme i kontakt med lægeklinikken ved akut sygdom hele dagen.
Du kan altid, via hjemmesiden, stille spørgsmål til lægerne og personalet, bestille/aflyser tider og bestille medicin. Medicin kan også bestilles via app’en “Min Læge” eller ”Medicinkortet” vha. smartphone. ”Medicinkortet” hjælper dig med at holde styr på for eksempel åbne recepter.
Vanedannende medicin kræver dog fremmøde.
Venligst have cpr.nr. klar på den person henvendelsen drejer sig om, når du ringer til klinikken. Du må meget gerne taste CPR nummer ind, når du på telefonen bedes om dette.
Ved AFBUD
Her kan du eventuelt sende SMS på 41319770 inkl CPR på personen samt tid, som skal aflyses. Meget gerne i god tid, så tiden kan bruges af en anden patient. På forhånd tak.
Online booking: der er en lang række tider hver dag, som kan bookes online hos både læger og sygeplejersker. Husk at video kan være en hurtig og fin løsning, gælder til både sygeplejersker og læger. Vigtigt er også, at du vælger ret kategori ved booking.
Hvordan kan jeg kommunikere med lægen?
For bedst muligt at kunne hjælpe dig, vil vi sætte stor pris på, at du er oprettet med korrekt mail og telefonnummer i vores system. Vi besvarer spørgsmål, som sendes på mail via vores hjemmeside eller Min Læge app’en hurtigst muligt, og bestræber os på, at der altid er svaret inden for 5 hverdage. Send aldrig mail vedr akutte forespørgsler eller afbud til tider. Du kan naturligvis også altid ringe til vores sekretær.
Hvor kan jeg finde oplysninger om ændringer?
Der vil komme løbende information om klinikken her på siden og på vores Facebook-side. Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte klinikken.
Selvbetjening
Behov for akut hjælp
Receptfornyelse
Afbud / udeblivelse
+45 86 54 00 11
Odder Sundhedshus Vitaparkvej 3, 2 tv.
Åbningstider
Telefontider
Man-fre: 8.00-10.45
og 11.00-12.00
Konsultation
Mandag: 8.00–15.00
Tirsdag: 8.00–15.00
Onsdag: 8.00–17.00
Torsdag: 8.00–15.00
Fredag: 8.00–13.00
Receptionen
Man-tors: 8.00-16.00
Fredag: 8.00-13.00