Vigtig information
Det er vigtigt, at du medbringer dit gule sundhedskort ved alle besøg/henvendelser i Lægeklinikken, da vi skal dokumentere overfor Regionen, at du som patient har været i klinikken.
Er dit sundhedskort blevet væk, bedes du bestille et nyt.
Du kan også bruge app Sundhedskortet i vores scanner.
Du skal altid medbringe sundhedskort hvis du som tredje person (pårørende eller fra kommunal eller privat hjemmepleje) afleverer en urinprøve hos os. Kortet scannes ind, og prøven afleveres i følge aftale.
Du skal scanne ind ved alle kontakter i klinikken.
Nyheder
Ydelsesbeskeder i Min Læge
De første ydelsesbeskeder vil efter planen finde vej til patienter i Min Læge-appen i juni 2024.
Har du spørgsmål til dette, læs mere her.
Vi forsøger at se alle så hurtigst muligt. For at undgå lange ventetider er det muligt at booke dels hjemmefra (online tider) gennem selvbetjening eller app Min Læge, eller dels ved telefonisk henvendelse.
Vi fraråder forsøg til tidsbestilling ved mail til lægerne. Der kan bookes hele 2 uger ud i fremtiden. Vi tipser om brug af video konsultationer, som i mange tilfælde fungerer godt både med sygeplejersker og læger.
Du kan også booke fremmøde i forskellige kategorier – det er vigtigt, at du vælger den rigtige kategori ved booking og kort beskriver årsag ved en almindelig konsultation. Der er normalt afsat hele 15 minutter pr. aftale inkl. tid til journaldokumentation.
Du kan hjælpe os ved at aflyse tider, du ikke skal bruge, og prioritere at få en tid hos den læge, der kender dig bedst. Aflysning kan evt. ske på SMS.
Mange tak for forståelsen.
Attester
Arbejdsgiver ønsker sygeattest
Som udgangspunkt skal der anvendes en mulighedserklæring, som udarbejdes af din arbejdsgiver og dig i fællesskab. Efterfølgende kan ved behov denne attesteres hos os.
Hvis dette fravælges, kan vi lave en såkaldt frihåndsattest. Det er arbejdsgiveren, som betaler for disse attester, men patienten skal lægge ud.
Læs mere her.
Kommunen ønsker attest
Du får besked fra kommunen, og du skal selv bestille tid til sådan en attest – gør dette i god tid inden fristens udløb. Oplys ved bestilling, hvilken type attest det drejer sig om (typisk ”LÆ” og et nummer).
Hvis det drejer sig om en længere attest LÆ145 ”generel helbredsattest” eller LÆ 265 ”lægeattest til rehabiliteringsteam” bedes du udfylde dette skema før du kommer.
Det er kommunen, der betaler for disse attester.
Forsikringsselskab ønsker attest
Forsikringsselskabet kan bede om forskellige attester i forbindelse med skader og erstatning. Når du bestiller tid bedes du oplyse hvilken type attest det drejer sig om (typisk ”AES” og et nummer). Se om der er noget, du selv skal udfylde.
Det er forsikringsselskabet, der betaler disse attester.
Kørekortsattest
Du bedes på forhånd digitalt oprette side 1 af kørekortsattesten, og senest dagen før lægeundersøgelsen, så vi kan nå at få den.
Ved udstedelse af nyt kørekort eller fornyelse hos visse personer, skal du have lavet en lægeattest. Omfanget af attesten afhænger af, om du har kroniske sygdomme eller andre problemstillinger, der skal tages hensyn til.
Det er ikke længere nødvendigt at have et pasfoto med.
Du kan betale for din kørekortsattest med dankort, kontanter eller med MobilePay – SE PRISER HER.
Andre attester
Det kan dreje sig om helbredsattester hos raske, attester til skole, forsvaret, SU styrelsen eller attester i forbindelse med særlige former for arbejde. Det er forskelligt, om du selv skal betale.
Kontakt os for tidsbestilling eller spørgsmål.
Selvbetjening
Behov for akut hjælp
Receptfornyelse
Afbud / udeblivelse
+45 86 54 00 11
Odder Sundhedshus Vitaparkvej 3, 2 tv.
Åbningstider
Telefontider
Man-fre: 8.00-10.45
og 11.00-12.00
Konsultation
Mandag: 8.30–15.00
Tirsdag: 8.30–15.00
Onsdag: 8.30–17.00
Torsdag: 8.30–15.00
Fredag: 8.30–13.00
Receptionen
Man-tors: 8.00-16.00
Fredag: 8.00-13.00